morfar

idag var jag hos morfar. först såg jag att kyrkans klocka var blå. i trädet på hans gård var det fina ljusslingor. när vi kom in var det så himla mysigt. ljus var tända, ljusstakar lyste, julmålningar och julprylar var framsatta, jordgloben var tänd, maten var i ugnen. inte vilken maträtt som helst, utan flygande jakob! jag var så glad. så vill jag ha min lägenhet när jag flyttar. mysig, ren och med målningar och prylar. flygande jakob består av grädde, kyckling, banan, jordnötter. till det har man jasminris. låter kanske inte gott. men efter man har den i ugnen........så då snackar vi grejjer. fetta gott. till sist hade vi vår årliga tändaljusplingan grej. jag och syster sätter ihop denna plinggrej och tänder ljusen. efter det körde vi lite pingpong i luften (ni vet som man gör med strandracket utomlands), kom upp till 107 st fram och tillbaka bollar....om ni fattar...., sjöng lite julsånger och åt bullar med cola. 
riktigt härligt och hur mysigt som helst.
älskar det.  










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0