the next step is love

idag har jag suttit vid våran franska balkong och läst. tittat ut. 
vad edward skulle sakna om bella blev vampyr,

"När jag inte längre måste koncentrera mig oavbrutet på att inte döda dig. Visst finns det saker som jag kommer att sakna. Som det här, till exempel ..."
Han såg mig i ögonen medan han smekte min kind, och jag kände blodet rusa uppåt för att färga min hy. Han log mjukt.
"Och ljudet av ditt hjärta", fortsatte han mjukt, lite allvarligare men fortfarande leende.
"Det är det viktigaste ljudet i min värld. Jag är så i samklang med det nu att jag nog skulle kunna urskilja det på flera kilometers avstånd. Men inget av det där spelar någon roll. Det här", sa han och tog mitt ansikte mellan sina händer.
"Du. Det är dig jag behåller. Du kommer alltid att vara min Bella, du blir bara lite hållbarare"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0