Trouble in america

Imorgon. Klockan är kvart i 8. Larmet slår på och tjuter. Jag trycker på snooze. Mamma ropar. Frukoooost. Ja, jag kommer, svarar jag. Ligger kvar i sängen. Dröjer kanske 5 min. Ett eller två rop senare och jag sitter vid bordet i köket. En skiva mörkt bröd och en knäckemacka med ost och skinka. Te. Hallonte, jordgubbste, söder te. Jag vänder mig mot fönstret och stirrar ut. Ser folket som går, springer på trottoaren. Tänker, på lite allt möjligt. Funderar vad jag ska ha på mig. Tar för lång tid annars. Rör mig mot toaletten, duschar. Borstar tänderna, klär på mig. Stoppar in kontakten till radion. Dansar lite smått. Sminkar mig. Tittar på klockan. Bråttom. Springer lite fram och tillbaka, kollar om jag har allting. Adderar någon accessoar till klädseln. Läppstift. Står i någon minut och kollar på skorna. Byter, byter, nöjd. Jacka. Checkar spegeln, tar väskan och går ut. Klar runt 10 över 9.

Så ser min morgon ut, dock kanske inte alltid så harmonisk som den låter.
Förresten såg jag på Vakna med the voice att det fanns en väckarklocka som är som en skjutbana. Man får en pistol till alarmet, och när alarmet går på, slås en skjutbana upp och man måste alltså skjuta och pricka skjutbanan 3 ggr för att den ska sluta tjuta. Annars slutar den inte. Tror ni att den skulle fungera? eller skulle den bara va en killing-you-softly-machine?. Jag tycker den verkar vara ett utmärkt sätt att börja dagen på iaf. Tänk dig att du vaknar och e skitseg. 1 måste hitta pikadollen. 2 måste pricka 3 ggr. Lagom irriterande, men väldigt fyndigt.
nu ska jag sova.

godnatt love.


Kommentarer
Postat av: CORNELA

nice pic!

2009-03-17 @ 21:00:12
URL: http://corneliacorner.blogg.se/
Postat av: Alicia

Thanks gurl!

2009-03-18 @ 08:28:41
URL: http://acoco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0