Ian Curtis.



kolla på honom. ian. han är så ofantligt vacker att han blir läskig. jag blir nästan rädd.
men kan jag slita min blick från honom? försöka att inte bli berörd till varje pris? nej.
han är något, så stort, att jag knappt vågar tänka på det. djup och ärlig,
du kan inte bara sitta där. du måste beröras, du måste se honom. hans röst, hans utseende,
hans rörelser, det är mer än bara en fasad. som en deprimerad varelse. han bara är där.
står där och lever sitt liv just då på scen. gud. förstår mig inte på något.
men han är som en gud som inte finns. helt borta.
tidningen mojo, specialuppslaget med joy division som jag fick av ella, håller jag varmt.
(för att tala om varmt igen). jag lägger inte ner den i en kartong, ingen partikel ska få stänga den inne. nej.
jag ska hålla den i min famn medan jag traskar till det nya.
så. han är vackrast på jorden.
godnatt nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0