Meddelande till dig

God jul käraste! nu har jag fikat, sett en snutt av 1a sagan om ringen-filmen samt blivit trött.
det blev inte så mycket klappar som jag ville ge, men ni klarar er nog. ni är inte ensamma<3
så, om man ska tala om den sista klappen till er, önskar jag att alla bara snubblar lite på orden och skriver lite, bara för att få ut. ni. du. jag. allting.

i den 5e klappen hittar du: Dig. och ditt hjärta.





..jag har känt att mycket har varit belåtet och mycket har varit rusningar i kroppen av lust, glädje, nyfikenhet.
en upptäckt för någon vecka sedan som sa att: alicia, du har varit kär. du är kär? och så tänkte jag, men känslan fanns inte där. personen är för långt borta, men åh ändå så nära. jag vet vart känslan finns, inte närvarande, men alltid inuti någonstans i vänstra sidan av hjärtat.
minnet av oss är väl genomskådat pga många rus och stunder, försöket att koppla känslan till konversationen, verkligheten. det hela känns som en dröm. och hur jag ändå önskar att vi sågs, har träffats. eller vad som helst.
men det är det. nu darrar jag också. nej, godnatt julen. det kommer en dag. värdet i den dagen är mycket högt, så. jag hoppas att vi ses, då jag kommer att bli varm intill vänstra underarmen.
  

Kommentarer
Postat av: Hannah M

Den här handlar om den första förälskelsen. Om att gå i nian och ha platinablond page och vara lite för osäker men alldeles bubblig i bröstet. Om att precis börja klä sig i baskrar och palestinasjalar och ha eyeliner. Men egentligen handlar den nog bara om en extra fin kyss innan kyssar skulle kunna bli till rutin. Då man fortfarande kunde räkna kyssar. Det är måndag eftermiddag. Jag är i ett pojkrum med blå tapeter. Vi sätter oss brevid varandra i sängen och småpratar lite nervöst. På något vänster så hamnar jag iallafall ovanpå honom medan vi fortsätter prata, vi pratar om filmer. Så börjar jag berätta om någon film där någon lär en pojke att kyssas. Och han undrar, hurdå?

Och jag säger att hon tar på lite läppglans och sen tar hon tag i honom och kysser honom bara.

Och han tittar på mig med sina melerade ögon och frågar igen, hurdå? Visa mig.



Första gången man kysser någon man verkligen tycker om är en speciell känsla.Den slår nog allt i världen.

2009-12-24 @ 15:50:35
URL: http://cirkuspojken.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag är en sån där skön person som inte är särskilt personlig på ett djupare plan när det kommer till något så opersonligt som internet, så jag väljer: En frisyr. (OCH för att det nämdes hela två gånger i din text. Kändes extra viktigt, liksom.)



Imorse var jag lite mer awesome än vanligt, och fick för mig att klippa av mig håret. Så det gjorde jag. Handfatet blev fyllt med oranget och svart hår som skulle räckt till en mindre peruk. Nu är mitt hår rätt kort men metal, stripigt och rufsigt. Bara för att det är jul, liksom. Och på tal om hår älskar jag ditt hår, bruden.

2009-12-24 @ 21:48:29
URL: http://gnarlpine.blogg.se/
Postat av: Julia

Dagen innan du kommer hem så gör jag ett försök. Först och främst vill jag skriva: Kom HEM! Din storasysters hälsa vilar på detta! :P



Sedan tänker jag dra ner stämningen en aning och prata om känslor som hopplöshet, maktlöshet, uppgivenhet och förvirring. För hur vet man någonsin vad som egentligen är rätt i livet? Är det det som känns rätt i hjärtat eller är det den responsen man får som avgör? Om ingen annan tycker att du har gjort rätt, är det fortfarande rätt då? Och sedan att kämpa för något som man tycker är rätt.. men aldrig få någonting för det. Hur vet man att man kämpar för rätt sak? Och hur vet man när man egentligen borde ge upp och välja en annan väg?



Jag förväntar mig inget svar på dom här frågorna, men samtidigt så är det frågor jag försöker lista ut varje dag. Och sedan hopplösheten som följer, när man förstår att man inte kan ändra en annan människa. Då man inte heller längre kan ändra på en situation. Utan att man då måste svälja klumpen man har i halsen och fortsätta åt ett håll man annars aldrig valt. Leva ett liv man aldrig velat leva.



Det är svårt att ta tillbaka makten och kontrollen. Speciellt då hjärtat är trasigt och ögonen blinda. Jag antar att det är lugnet man måste finna, samt tålamodet att orka stå på en ostadig grund. Men det är svårt, riktigt svårt.



2010-01-03 @ 15:03:57
URL: http://psyhco.blogg.se/
Postat av: Alicia

ni är fina. värda alla prickar som finns i klockans tickljud. mycket hjärtan, och tack för att ni delade med er av det.

god natt, pussen.

2010-01-05 @ 01:05:10
URL: http://acoco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0