saknar vår lek den som vi gjorde du vet

wakie wakie. tort med nya bilder och jag är en vandrande zombie med fettigt hår. mysigt! mamma jag och syster ska gå på bio idag, se den senaste bond filmen. skönt att få komma ut! det är ju molnfritt trots allt.
nu när det är så jädra kallt ute kan jag inte låta bli att blicka tillbaka till i somras. man sov, man vaknade, satte på sig ett par snygga sandaler och en snygg klänning med snygga accessoarer. man gick iväg till en park eller en liten strand, satte sig där och skrattade, lyssnade på musik, solade och gick hem när det blev för varmt och man var hungrig. åt mat. tog en kall dusch. gick ut igen och satte sig på något berg med massa vänner och lyssnade på reggae musik. man frös kanske lite, men det gjorde ju inget. och man spenderade alltså nästan hela dagen ute. bara för att det var varmt väder. vad gör man nu?
vaknar sent, segar, sätter sig vid datan, kollar serier, kollar på tvn, kanske går ut och fikar med en kompis/går på bio, kommer hem, checkar en film, äter sig mätt, för mätt! och går och lägger sig vid 3 tiden. fy fa aaan.
sommar året runt? YES PLZ.
i sommar händer mycket. och det är jag glad för! då är man 17. känns jävligt skönt att säga att man är 17. (fasst så är det väl med alla åldrar nu).
jag har kommit fram till att vintern är värdelös. iaf utan en pojkvän som kan värma en och mysa med en, finnas där när man vaknar lite segt och när man går och lägger sig. någon som man kan ha i tanke dessa tomma dagar.
om det är någon som tycker annat om vintern så får den gärna kommentera och säga varför, för jag kan inte komma på en sak som är bra med det här vädret just nu.
GE mig sommar förfan!

stopp-veronica maggio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0