and now that he's gone, who can tell what goes on in the heart of jane doe.

hej! 
som jag sa igår så besökte jag swingdancestudion, chicago75, på öppet hus. jag hade tänkt att endast kika lite smått, men det slutade med att jag och min syster provade på både lite charleston/autentisk jazz (från 20-talet) och lite lindy hop! det var så otroligt kul fastän jag blev varm som jag vet inte vad och hade lite ont i benen efteråt. 
det som är så fint också med swing-danser är att man kan klä sig som om att man skulle ut på stan eller något. och känslan, musiken, atmosfären. 
så, jag bestämde mig för att börja på charleston, som började redan idag. underbart.



var lite för varmt klädd för hoppande dans..






och här ser ni charleston, första steget i klippet fick vi prova på idag. så ni får en uppfattning lite ungefär!
och kursen kostade bara 400 kr för studerande, 6 ggr. billigt! 
hjärta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0