Paris, Je t´aime



min vän ella.
hon kan så mycket om musik (för hon har många av hennes pappas 75.000 låtar). och mode, och hon är väldigt sympatisk och mycket omtänksam, och drömmer mycket.



jag tror, personligen, att hon egentligen är född i paris, och kan franska (för hon har ett bra uttal) och har bott där några år. att hon måste ha ramlat och slagit i huvudet när hon tippade med sin röda kappa och bruna hår och basker som glänste i solen, nedför en kullerstensbacke, glömt allting och fått en huvudvärk hon inte förtjänar. men hon är så underbart söt och man kan liksom prata med henne om att dricka vin i ett litet gatuhörn och titta på människor.

vi båda avgudar beirut.



det första jag la märke till om ella och hennes musik var belle and sebastian.












att hon är kär i dessa fyra män. louis garrel, matthew gray gubler, rupert friend och gaspard ulliel. (och några till)






och senast när vi delade hörlur lyssnade vi på cocorosie och billy idol.



ella vill gifta sig med en vacker fransman som hon kan french-kissa hela dagarna.






och hon har varit i paris många gånger. det enda hon kan säga på franska är "min huvudvärk dödar mig" eller nått liknande.
vi ska bo i paris och plugga efter skolan nångång.




 

hon är helt enkelt paris i sverige.



när hon ritar, ritar hon ofta små fina detaljer, som cupcakes, och klänningar och ja, små tjejer med söta accessoarer och så.



detta är mitt favoritfoto på henne. och hon använder praktiskt taget bara klänningar och kjolar och massa strumpbyxor!!






det händer, som idag, att vi får skrattanfall och halvligger och åmar oss fram och tillbaka, gråter.
typ åt sånt som flight of the conchords.



och inte minst är hon generös. söthjärtat har gett mig en tidning med ett typ 20-sidigt inslag av Joy Divisions lilla resa. och. ett par blåa knästrumpor, som vi delar på. äe. magnifikt.
 
ikväll var vi på bio och såg Prinsessa. väldigt bra film, faktiskt.

puss och hjärtan till mina vänner. det känns löjligt att skriva "betyder", så jag skriver meningsfull.
de är så meningsfulla. fulla av värme och kärlek.

godnatt. nu är det sent.

(bilderna är från google, ffffound, lelove och lite inte-kommer-ihåg också.)
 


Kommentarer
Postat av: Ella

Men söthjärta, hur underbar får man vara? Det här är något av det finaste någon har gett mig! ses snart, Love

2009-09-04 @ 16:05:38
Postat av: Alicia

du är värd allting! love.

2009-09-05 @ 12:35:18
URL: http://acoco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0